Synpunkter / Klagomål
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111110011111001111000001111111111101110011101111
11111100001111001111000000111111111100110011001111
11111001101110000111001100101110110100100001001111
11111111101110010111001100100100110100100001001111
11111111001110110011000000100100100110101101011111
11111110011100000011001111110100000110001100011111
11111100111100000011001111110001001110001100011111
11111000000001111001001111110011001110001100011111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
 

4 kap. Kvalitet och inflytande
SFS 2010:800

8 § Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.


När du klickar på knappen "Skicka" så skickas ditt meddelande via e-post till rektor. Du får vara fullständigt anonym, och då loggas inte namn eller IP-nummer

Rektor hanterar ditt meddelande i enlighet med föreningens policy för systematiskt kvalitetsarbete. I korta drag går det ut på att:

  • systematiskt samla in kvalitetsstyrande information,
  • årligen analysera insatser och utfall,
  • kontinuerligt arbeta för inflytande, hög och jämn kvalitet,
  • se till varje individs förmåga,
  • och motverka alla former av kränkande behandling.

Vill eller kan du inte använda formuläret här till vänster, kan du använda blanketten Avvikelserapport.

Alla avvikelser noteras och hanteras löpande. Huvudmannen har ansvaret för att skolan följer lagen och även huvudansvaret för att klagomål utreds och ska se till att åtgärder vidtas om man finner brister.