Synpunkter / Klagomål
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111000011111111111111111100000011111100111111
11111110010011111111111111111001110001111100111111
11111110111001011100110000111001111111111100111111
11111110111001001100100110010011111111111100111111
11111110000001001101111110010011100001111100111111
11111111001001100001110000010011111001111100111111
11111111111011100001100110011001111001001100111111
11111110000011110011100100011100000001000001111111
11111111000111110011110010011110000111100011111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
 

4 kap. Kvalitet och inflytande
SFS 2010:800

8 § Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.


När du klickar på knappen "Skicka" så skickas ditt meddelande via e-post till rektor. Du får vara fullständigt anonym, och då loggas inte namn eller IP-nummer

Rektor hanterar ditt meddelande i enlighet med föreningens policy för systematiskt kvalitetsarbete. I korta drag går det ut på att:

  • systematiskt samla in kvalitetsstyrande information,
  • årligen analysera insatser och utfall,
  • kontinuerligt arbeta för inflytande, hög och jämn kvalitet,
  • se till varje individs förmåga,
  • och motverka alla former av kränkande behandling.

Vill eller kan du inte använda formuläret här till vänster, kan du använda blanketten Avvikelserapport.

Alla avvikelser noteras och hanteras löpande. Huvudmannen har ansvaret för att skolan följer lagen och även huvudansvaret för att klagomål utreds och ska se till att åtgärder vidtas om man finner brister.