Synpunkter / Klagomål
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111100001110000000110011100011111
11111111111111111111101100110011100110011000111111
11111110000110011100111100110011100110010001111111
11111100110010011001111001110000001110000011111111
11111100011111011001111000110000000110000001111111
11111110000011001011111100110011110010001001111111
11111111110011100011001100110011110010011100111111
11111100000011100011100000110000000110011100011111
11111110000111100111110001110000001110011110011111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111111111111111111111111111111111111111111111
 

4 kap. Kvalitet och inflytande
SFS 2010:800

8 § Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.


När du klickar på knappen "Skicka" så skickas ditt meddelande via e-post till rektor. Du får vara fullständigt anonym, och då loggas inte namn eller IP-nummer

Rektor hanterar ditt meddelande i enlighet med föreningens policy för systematiskt kvalitetsarbete. I korta drag går det ut på att:

  • systematiskt samla in kvalitetsstyrande information,
  • årligen analysera insatser och utfall,
  • kontinuerligt arbeta för inflytande, hög och jämn kvalitet,
  • se till varje individs förmåga,
  • och motverka alla former av kränkande behandling.

Vill eller kan du inte använda formuläret här till vänster, kan du använda blanketten Avvikelserapport.

Alla avvikelser noteras och hanteras löpande. Huvudmannen har ansvaret för att skolan följer lagen och även huvudansvaret för att klagomål utreds och ska se till att åtgärder vidtas om man finner brister.